Richtlijnen voor onze Yogalessen

De beoefening van yoga begint met intentie en integriteit. We verzoeken je om je aan onze richtlijnen te houden zodat iedereen optimaal kan genieten van onze yoga lessen.

Voor de les

  • zorg dat je tenminste 5 minuten voor aanvang van de les aanwezig bent (kom op tijd!!!)
  • als je nieuw bent kom dan iets eerder en vertel eventueel blessures of andere beperkingen
  • zorg dat je 2 tot 3 uren voor de les niet te veel eet
  • draag comfortabele kleding waarin je makkelijk kan bewegen en trui of vest voor het ontspannende gedeelte, de lessen worden op blote voeten(eventueel sokken) gegeven
  • kom schoon en fris naar de les en draag niet te sterke parfum (door bewust te ademen ruik je alle geuren nog meer)
  • mobiele telefoons staan uit!

Tijdens de yogales

  • De yogazaal is een ruimte voor stilte en rust, dus probeer voor, tijdens en na de les zo weinig mogelijk te praten/fluisteren.
  • Liever na afloop van de les vragen stellen, is het dringend,  probeer dan zacht te spreken.

Na de les

  • ruimte om vragen te stellen
  • tijd om even na te zitten en thee met elkaar te drinken in een speciale ruimte


Afmelden
Als je een keer niet kunt komen, wil je dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren doorgeven. Dan hebben anderen de mogelijkheid om in te halen.


Tips en uitleg voor beginners
Naast ontspanning, flexibiliteit en kracht is yoga een geweldige aanvulling op andere sporten.

Bij Yoga Gives More willen we laten voelen wat yoga met je doet. We hebben hele rustige yoga vormen maar ook hele intensieve of juist iets er tussenin.


Tips voor beginners: hoe weet ik welke stijl bij mij past?

  • Bouw het op

Kijk of vraag aan de docent wat bij jou past

  • Vind je eigen stijl

Stel je open voor nieuwe ervaringen en probeer verschillende yogastijlen bij ons uit in de yogastudio, zodat je kunt ontdekken welke stijl bij jou het beste past

  • Geef jezelf de tijd

Volg minstens 3 lessen van dezelfde stijl voordat je een volgende stijl uitprobeert. Kijk niet naar wat je niet kan, maar wat je wél kan. Zie een asana (houding) niet als een moeilijkheid maar als een uitdaging. Je lichaam heeft tijd nodig om aan iets nieuws te wennen. Na verloop van tijd zul je ontdekken  en verbazen wat je lichaam kan en wat voor voordeel het je uiteindelijk oplevert,  zowel lichamelijk als geestelijk